Kérjük, hogy időpontfoglalás előtt minden esetben lépjen velünk kapcsolatba emailen vagy telefonon, és csak akkor foglaljon időpontot, ha ezt jóváhagytuk!

Felhívjuk a kedves ügyfeleink figyelmét, hogy nem minden ügytípusra lehet online rendszerünkben időpontot foglalni, ezért nyomatékosan kérjük, hogy időpontfoglalás előtt minden esetben lépjenek velünk kapcsolatba emailen vagy telefonon, hogy az ügyintézés menetéről személyre szabott, bővebb felvilágosítást adhassunk!

 

Az online időpontfoglaló rendszerben az alábbi ügyek foglalhatók:

 

  • Anyakönyvi kivonat kiállítása (már anyakönyvezett személyek esetén)

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon időpontot, ha az alábbi feltételek közül mindkettő teljesül:

- az eseményt (születés, házasság, bejegyzett élettársi kapcsolat, válás, halál, stb.)  Magyarországon már anyakönyvezték,

és

- az anyakönyvezés 2014. július 1. után történt.

Ha a fentiekből valamelyik feltétel nem teljesül, tehát az eseményt még nem, vagy 2014. július 1. előtt anyakönyvezték Magyarországon, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

 

  • Elkészült személyigazolvány (eSZIG) átvétel aktiválással

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon erre az ügytípusra időpontot, ha emailben vagy telefonon már értesítettük Önt, hogy dokumentuma megérkezett Főkonzulátusunkra.

 

  • Elkészült magánútlevél, egyéb okirat átvétele

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon erre az ügytípusra időpontot, ha emailben vagy telefonon már értesítettük Önt, hogy dokumentuma megérkezett Főkonzulátusunkra.

 

  • Életbenlét igazolása

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon erre az ügytípusra időpontot, ha az összes szükséges dokumentum a birtokában van.

 

  • Halottszállítási engedély

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon erre az ügytípusra időpontot, ha az alábbiak mindegyikével rendelkezik:

- KÉRELEM nyomtatvány, amely tartalmazza a szállítandó halott nevét, utolsó lakhelyét, a halálát okozó betegség megnevezését, az elhalálozás napját;

- a fogadó ország illetékes hatósága által kiállított halotti anyakönyvi kivonat;

- a fogadó ország közegészségügyi hatóságának igazolása arról, hogy a holttest szállítható, és hogy a szállíthatósági feltételeknek megfelelő koporsóban került elhelyezésre;

- Magyarországi temető által kiállított ún. befogadó nyilatkozat (igazolja, melyik magyarországi temetőhely fogadja a holttestet, hol kerül majd elhelyezésre);

- a hazautazás útvonalát (kiindulási állomás/repülőtér, átszállás helye(i), ha van ilyen; érkezési állomás/repülőtér), időpontjait (indulás, átszállás, megérkezés), járatszámokat igazoló jegyek, dokumentumok;

- kísérő személyek (amennyiben vannak) neve, személyazonosító adatai.

 

  • Hatósági erkölcsi bizonyítvány

 

  • Hitelesítés (aláírás)

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon erre az ügytípusra időpontot, ha az összes aláírni kívánt dokumentum a birtokában van.

Cégjegyzés hitelesítése esetén cégképviseleti jogosultságát is igazolnia kell, mégpedig olyan 30 napnál nem régebbi okirattal, amely igazolja, hogy a gazdálkodó szervezetet a cégbíróság bejegyezte (cégkivonat, cégmásolat).

Ha a szervezet létrejöttéhez hatósági vagy bírósági nyilvántartásba vétel szükséges, akkor azt kell igazolnia, hogy a nyilvántartásba vétel megtörtént és Ön jogosult a szervezet nevében történő aláírásra.

Külföldi jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet nevében történő aláírás esetén szintén igazolnia kell, hogy a szervezet saját országának joga szerinti bejegyzése vagy nyilvántartásba vétele megtörtént, és Ön jogosult a szervezet nevében történő aláírásra. A külföldi cégkivonatot Apostille hitelesítéssel kell ellátni.

 

  • Hitelesítés (másolat)

 

  • Külföldön élő magyar állampolgárként nyilvántartásba vétel

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon erre az ügytípusra időpontot, ha az összes külföldön történt anyakönyvi eseményét (születés, házasság, bejegyzett élettársi kapcsolat, válás, stb.) Magyarországon már anyakönyvezték.

Ellenkező esetben kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

 

  • Lakcímváltozás bejelentése

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon erre az ügytípusra időpontot, ha rendelkezik LIG kártyával (lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal).

Ellenkező esetben kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

 

  • LIG kártya adatmódosítás vagy pótlás

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon erre az ügytípusra időpontot, ha rendelkezik vagy korábban rendelkezett már LIG kártyával (lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal).

Ellenkező esetben kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

 

  • Magyarországon kérelmezett magánútlevél átvétele

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon időpontot, ha az alábbi feltételek közül mindkettő teljesül:

            - magyar útlevelét Magyarországon kérelmezte,

és

            - emailben vagy telefonon már értesítettük Önt, hogy dokumentuma megérkezett Főkonzulátusunkra.

Ha a fentiekből valamelyik feltétel nem teljesül, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

 

  • Személyigazolvány (e-SZIG)

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon időpontot, ha az alábbi feltételek közül mindkettő teljesül:

- ha az összes külföldön történt anyakönyvi eseményét (születés, házasság, válás, bejegyzett élettársi kapcsolat, stb.) Magyarországon már anyakönyvezték,

és

-  ha rendelkezik LIG kártyával (lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal).

Ha a fentiekből valamelyik feltétel nem teljesül, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

 

  • Útlevél (18 év alatt)

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon időpontot erre az ügytípusra, ha az alábbi feltételek közül mindkettő teljesül:

- ha az összes külföldön történt anyakönyvi eseményét (születés, házasság, válás, bejegyzett élettársi kapcsolat, stb.) Magyarországon már anyakönyvezték,

és

- rendelkezik érvényes magyar útlevéllel.

Az ügyintézésnél a gyermek jelenléte mellett mindkét szülő megjelenése kötelező.

Ha a fentiekből valamelyik feltétel nem teljesül, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

 

  • Útlevél (18 év felett)

Kérjük, hogy csak akkor foglaljon időpontot erre az ügytípusra, ha az alábbi feltételek közül mindkettő teljesül:

- ha az összes külföldön történt anyakönyvi eseményét (születés, házasság, válás, bejegyzett élettársi kapcsolat, stb.)  Magyarországon már anyakönyvezték,

és

- rendelkezik érvényes magyar útlevéllel.

Ha a fentiekből valamelyik feltétel nem teljesül, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

 

  • Útlevél, személyi igazolvány elvesztése, eltulajdonítása

Kérjük, hogy magyar útlevél vagy személyi igazolvány eltulajdonítása esetén minden esetben hozza magával az eltulajdonítás ügyében kelt rendőrségi bejelentést igazoló jegyzőkönyvet, amely tételesen említi az eltulajdonított dokumentumo(ka)t.

 

  • Ügyfélkapu/ 3NYT regisztráció

Kérjük, hogy amennyiben 3NYT regisztrációt és Ügyfélkapu hozzáférést is szeretne igényelni, 2 különböző időpontot foglaljon.

 

Egyéb ügyek intézésére telefonon keresztül foglalhat nálunk időpontot.

 

Kérjük, hogy a személyes ügyfélfogadásra minden esetben hozzon magával egy érvényes személyi igazolványt vagy útlevelet, amelyet az elmúlt 10 évben adtak ki (jogosítványt, egyéb fényképes igazolványt nem tudunk elfogadni).

 

Az online időpontfoglaló rendszer az alábbi linken érhető el:

https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/

Email címünk: consulate.sao@mfa.gov.hu

Telefonszámunk: +55-11-4280-4690 vagy +55-11-3199-0306